2017年4月5日 星期三

[Unlike Pluto] Everything Black 中文歌詞

前言
  筆者最近很喜歡亂翻影片,從遊戲配樂、流行樂、民謠到純粹配樂都照單全收,總之就是莫名地覺得不滿足,直到這首曲子找上筆者。

  本曲不知為何地就給筆者一種奇怪的感觸,總是能在間奏與副歌之間帶著筆者的思緒出竅。歌詞部分則是描寫主角在受挫後,對身旁一切都心灰意冷後轉而尋求愛人慰藉,算是很標準的悲歌,加上主唱的唱腔總是在關鍵時刻將悲哀的情緒演繹的恰如其分,是個人認為很適合在晚上點來聽的歌曲。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

Nightcore版



Shadows fall over my heart
陰影令我的心受挫
I black out the moon
我遮蔽每一吋月亮
I wait for you to come around
等待你來到我身旁
You got me dancing in the dark
你讓我在黑暗中起舞
I've closed my eyes
我輕輕閉上雙眼
But I won't sleep tonight
但今夜我不會入睡

#1
Baby, you should come with me
寶貝,你應該跟我來
I'll take you to the dark side
我會領你到個好地方
Me and you, you and me
我和你,你和我
Do bad things in the night time
在夜裡來做點壞事
Baby, you should come with me
寶貝,你應該跟我來
And we can kill the lights
我們抹去一切光芒
Hit the lights, let it blackout, blackout
扼殺光芒,讓一切事物黯淡無光
Hit the lights, let it blackout, blackout
扼殺光芒,讓一切事物黯淡無光
#1

#2
Black bird, black moon, black sky, black light
黑鳥、黑色月亮、黑色天空、黑色的光
Black, everything black
黑色,一切都是純粹的黑
Black heart, black keys, black diamonds
黑色的心、黑色鑰匙、黑色鑽石
Blackout, black, everything black
黯淡無光,一切都是純粹的黑
Black, everything, everything
黑色覆蓋過所有事物
All black, everything, everything
全是黑的,一切的一切全都是
All black, everything, everything
全是黑的,一切的一切全都是
All black, everything, everything black
全是黑的,一切的一切全都是黑色
#2

In a nocturnal state of mind
如黑夜般寧靜的心
Children of the night
活像是夜晚的孩子
But it's the only way alive
但這是我僅存的選擇
This black hole's pulling me inside
厄夜如黑洞將我的意識吸入
Of this black heart, this black soul
拖進這顆黑暗的心與靈魂裡
Underneath this black, black sky
就在這片漆黑的天空下

#1 repeat

#2 repeat

Baby, you should come with me
寶貝,你應該跟我來
Me and you, you and me
我和你,你和我
Baby, you should come with me
寶貝,你應該跟我來
And we can kill the lights
我們抹去一切光芒
Hit the lights, let it blackout, blackout
扼殺光芒,讓一切事物黯淡無光
Hit the lights, let it blackout, blackout
扼殺光芒,讓一切事物黯淡無光

#2 repeat

沒有留言:

張貼留言