2017年4月22日 星期六

[Skillet] Feel Invincible 中文歌詞

前言
  本曲與Back from the Dead是Skillet在2016Unleashed專輯中的兩大主打,兩首皆似有似無地使用拳手元素來引出歌曲中的涵義。而如果說Back from the Dead要表示的是永不放棄的精神,那本曲要歌頌的就是在背後支持人們前進的動力,以拳手與助手的組合來隱喻人們與情人間的羈絆,實質上算是一首很隱諱的情歌。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

Nightcore版



Target on my back
標靶在我背上
Lone survivor lasts
我是孤獨的倖存者
They got me in their sights
他們早已鎖定我
No surrender no
但我絕不投降
Trigger fingers go
食指無情扣下板機
Living the dangerous life
我在槍口下求生存

Hey, hey, hey
嘿、嘿、嘿
Everyday when I wake
每一天當我醒來
I'm trying to get up, they're knocking me down
我總試著爬起,但他們一次次打倒我
Chewing me up, spitting me out
被像對待口香糖般肆意玩弄
Hey, hey, hey
嘿、嘿、嘿
When I need to be saved
當我需要援助
You're making me strong, you're making me stand
你令我強壯,重新做回自己
Never will fall, never will end
從此不再失敗,直到永遠
Shot like a rocket up into the sky
有如火箭般一飛沖天
Nothing could stop me tonight
今晚任誰都擋不住我

#1
You make me feel invincible
你讓我覺得自己天下無敵
Earthquake, powerful
撼動大地,渾身是勁
Just like a tidal wave
有如勢不可擋的潮流
You make me brave
你令我勇氣倍增
You're my titanium
你就是我的鐵甲金盔
Fight song, raising up
我大聲地唱起凱歌
Like a roar of victory in a stadium
就像迴盪在競技場裡的勝利怒吼
Who can touch me cause I'm
敢問還有誰能動我分毫
I'm made of fire
我乃烈火化身
Who can stop me tonight
敢問今晚還有誰能擋我
I'm hard wired
我乃刀槍不入
You make me feel invincible
你讓我覺得自己天下無敵

I feel, I feel it
我覺得自己
Invincible
天下無敵
I feel, I feel it
我覺得自己
Invincible
天下無敵
#1

Here we go again
舊事又將重演
I will not give in
但我不會放棄
I've got a reason to fight
我現在有一搏的理由
Every day we choose
每當我們做出選擇
We might win or lose
結果可能好壞參半
This is the dangerous life
人生就是如此危險

Hey, hey, hey
嘿、嘿、嘿
Everyday when I wake
每一天當我醒來
They say that I'm gone; they say that they've won
他們笑我輸家,稱呼自己贏家
The bell has been rung, it's over and done
鐘聲早就敲響,一切已成定局
Hey, hey, hey
嘿、嘿、嘿
When I need to be saved
當我需要援助
They counting me out, but this is my round
他們試著用倒數擊敗我,但這次換我反擊
You in my corner; look at me now
你就像我的助手,在場邊鼓勵我
Shot like a rocket up into the sky
有如火箭般一飛沖天
Nothing could stop me tonight
今晚任誰都擋不住我

#1 repeat

You make me feel invincible
你讓我覺得自己天下無敵
You make me feel invincible
你讓我覺得自己天下無敵
Shot like a rocket up into the sky
有如火箭般一飛沖天
Not gonna stop
永不停歇
Invincible
天下無敵

You make me feel invincible
你讓我覺得自己天下無敵
Earthquake, powerful
撼動大地,渾身是勁
Just like a tidal wave
有如勢不可擋的潮流
You make me brave
你令我勇氣倍增
You're my titanium
你就是我的鐵甲金盔
Fight song, raising up
我大聲地唱起凱歌
Like a roar of victory in a stadium
就像迴盪在競技場裡的勝利怒吼

#1 repeat

沒有留言:

張貼留言