2016年2月29日 星期一

[Hollywood Undead] Lion 中文歌詞

前言
  男人的愛,是笨拙的。對於愛,比起用說的,男人更喜歡用做的來展現。

  好,在一個奇怪感言的開場後,回到本次主題的內容。本歌的背景是一個對女兒過度嚴厲的父親,向女兒闡述自己之所以如此過度要求的理由。父親是吃盡苦頭長大的,有時候在某些困境前,只會橫衝直撞、打輸就躲起來舔傷口的生存方式看起來格外笨拙,卻是他唯一的生存之道。為了令幼獅茁壯,即使是殘忍,有時也要忍著心把她拋下懸崖。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版 - 推薦使用右下角齒輪調整1.25倍速



#1
I am a lion and I want to be free
我是頭渴望自由的獅子
Do you see a lion when you look inside of me?
你可曾看見我眼中的雄獅
Outside the window just to watch you as you sleep
從窗外看著你入睡而不敢太過親近
Cause I am a lion born from things you cannot be
因為我從你無法經歷的困境中長大
#1

How can I sleep at night, there's a war inside my head?
千思萬緒衝突著,如何能安眠?
I found a lion hidden right beneath my bed
我找到了藏在床下的野性
I will not hide myself from the tears that you have shed
我不會在你的眼淚前心軟
Cause I am a lion and you are dead
因為我是頭會傷害你的雄獅

Here's a story of everything we'll ever be
這是個關於我們未來的故事
You can hide but some of us can never leave
你可以躲,但我們其中一人永遠逃不掉
And if you go I don't need those little things
如果你走了,我就不需要那些小東西
They remind me of all our little dreams
是它們讓我想起你我的小夢想
Can you hear the words, all I can say?
你聽的到我所能說的一切嗎?
We can watch the world even if they walk away
就算大家都拋下我們,我倆還是可以環遊世界
Forget about tomorrow, tomorrow is today
忘了明天吧,我們只有當下
You were born a lion and a lion you will stay
既生為獅,你終生都是

#1 repeat

Remember an army, of all those little kids
記起大家那年幼的日子
Living life like they only get a little bit
活著的每一天都是掙扎
It's hard to fight when you're born in the middle and
當你身處其中,你只能接受
I'd rather die, won't watch you giving in
我寧可一死,也不願看你放棄
I'm sorry daughter but your father's not the same
我很抱歉,小公主,但你老爸我不一樣
I can look into your eyes and I'll swear that I will change
我可以看著你的眼睛發誓我會改過
But tomorrow is tomorrow so forgive me if I stay
但未來詭譎多變,所以請原諒如果老爸依然墮落
You can hide beneath the covers while I hide behind the pain
你大可找個掩蔽,就像老爸躲在傷痛後
After all, only so much we can say
到頭來,我們還是只能說
Words can lose their meaning, once you walk away
只要你背棄了,山盟海誓都只是屁
Promise that you'll love me, watch me as I fade
答應我你會愛我,看著我逐漸老朽
I'll give you all those things that these liars never gave
而我會給你那些騙子給不起的
The hands on the clock, and the things we cannot change
時間操縱一切任誰都無法改變
Tear it all to pieces, and take back what I made
它將一切毀滅,帶走我的心血結晶
If there's one thing I'd keep, it's you that I would save
如果只能擇其一,我會選擇留下你
Cause I am just a lion and a lion I will stay
因為我是頭獅子,只會如此生存

#1 repeat

Hey!
嘿!
I never meant to let go
我不是故意要放棄的
All I want and you're all I ever wanna know
你是我唯一想要瞭解的事物
Can’t hide in the attic of a pretty home, of a pretty home, of a pretty home
我無法一輩子躲在閣樓裡、閣樓裡、閣樓裡
Hey!
嘿!
I never meant to let go
我不是故意要放棄的
All I want and you're all I ever wanna know
你是我唯一想要瞭解的事物
Can’t hide in the attic of a pretty home, of a pretty home, of a pretty home
我無法一輩子躲在閣樓裡、閣樓裡、閣樓裡
Hey!
嘿!

#1 repeat

沒有留言:

張貼留言