2016年2月21日 星期日

[In This Moment] Blood 中文歌詞

前言
  本歌的主角照筆者的觀點來看就是一個超M病嬌,因為某些原因而消極悲觀,產生了扭曲的價值觀,認為自己不值得讓人疼愛,於是特別討厭另一半對自己好,希望對方過份地對待自己。

  本曲的愛恨觀點比起一般人來說是對調的,所以將歌詞中的愛與恨替換之後就會發現是首再普通不過的情歌,但可惜本曲不是那樣的故事。主唱的嘶吼腔也是讓筆者眼睛一亮的地方,副歌那爆發力十足的聲音直接讓人一聽就深深著迷。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

Nightcore版



I hate you for the sacrifices you made for me
我恨你為我所做的犧牲
I hate you for every time you ever bled for me
我恨你為我所流的鮮血
I hate you for the way you smile when you look at me
我恨你看我時微笑的方式
I hate you for never taking control of me
我恨你從來都不想控制我

I hate you for always saving me from myself
我恨你總是從消極中拯救我
I hate you for always choosing me and not someone else
我恨你總選擇我而非其他人
I hate you for always pulling me back from the edge
我恨你總是從崖邊拉我一把
I hate you for every kind word you ever said
我恨你說的每句甜言蜜語
I'll bleed you dry now
現在我要讓你流光每滴血

#1
Blood, blood, blood
血、更多、更多的血
Pump mud through my veins
將泥巴灌入我的血管
Shut your dirty, dirty mouth
閉上你那骯髒的大嘴
I'm not that easy
我不是那麼好攻陷的女孩
Blood, blood, blood
血、更多、更多的血
Pump mud through my veins
將泥巴灌入我的血管
I'm a dirty, dirty girl
我是個骯髒的女孩
I want it filthy
我渴望汙穢
#1

#1 repeat

I love you for everything you ever took from me
我愛你從我身上奪取的一切
I love the way you dominate and you violate me
我愛你控制並侵犯我的方式
I love you for every time you gave up on me
我愛你放棄我並轉頭離開
I love you for the way you look when you lie to me
我愛你撒謊時看我的眼神

I love you for never believing in what I say
我愛你從不相信我說的話
I love you for never once giving me my way
我愛你從不讓我自由高飛
I love you for never delivering me from pain
我愛你不從痛苦中拯救我
I love you for always driving me insane
我愛你總是令我瘋狂亢奮
I'll bleed you dry now
現在我要讓你流光每滴血

#1 repeat x2

(I hate you, I hate you, I love...)
(我恨你、我恨你、我愛......)

#1 repeat x2

I hate you for every time you ever bled for me
我恨你每次都為我挺身流血

沒有留言:

張貼留言