2015年2月9日 星期一

[Courtney Jenaé] Accelerate 中文歌詞

前言
  本曲可以說是正式拉筆者進Nightcore坑的歌曲,而不得不說的是這首歌性暗示意味有夠深,第二段更是各種明顯,將飆車與那檔事結合譬喻的手段,筆者還是第一次見到。

  此外在尋找音源的同時,也發現也這首歌有非常多的人都調的不錯,筆者就從中挑出幾個較滿意的版本來放囉。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

Nightcore版 - 就是這版打中筆者,推薦必聽。

Sauniks版 - 1.25倍速的版本十分動聽,請從影片右下角齒輪調整。



#1
Could you just turn on my signal.
你能挑起我的注意力嗎
Push it full throttle.
油門摧到底
Feel the vibrations.
感受引擎咆嘯

Just take a ride downtown.
兜上一陣風
Drive it fast, big sound.
急速狂飆、震耳欲聾
To the right station.
一路衝到下一站
#1

All the boys tell me.
所有男孩總說
I'm so delectably irresistible.
我太討喜而難以抗拒
If you play your cards right.
如果你討得了我歡心
I'll let you in tonight.
今晚就允你入我香閨
Put me on your pedestal.
讓我坐上助手座

I am like a race.
我就像場賽跑
Can you finish me?
你能終結我嗎?
Oh, you know this show ain't over.
喔喔,你知道好戲還沒落幕
Just pick up the key,
拾起那把鑰匙
and unlock me.
打開我的心房吧
Oh, you know this show ain't over.
喔喔,你知道好戲還沒落幕

#2
Get me to dance.
擁我共舞
Beg me to stay.
求我久留
Rev my engine.
點燃我的引擎
Accelerate.
盡情加速
#2

#1 repeat

Push it up on me.
在我身上狂飆
Move your machinery.
讓活塞使勁全力
Break this road in two.
將道路一分為二
Turn on my headlights.
點亮我的頭燈
Drive all through the night.
從夜裡飆到天明
Come exhaust my fumes.
使我燒盡最後一點動力

It's an endless chase.
這是無止盡的追逐
Are you in the game?
你想討我歡心嗎?
Oh, you know this show ain't over.
喔喔,你知道好戲還沒落幕
Just pick up the key,
拾起那把鑰匙
and unlock me.
打開我的心房吧
Oh, you know this show ain't over.
喔喔,你知道好戲還沒落幕

#2 repeat

#1 repeat

It's so insane the smoke is all, all around.
一切都太瘋狂了,回頭放眼盡是煙
You drive me crazy my break is up, push it down.
瘋到令我卻步,但你得壓下我的恐懼
Don't stop until I make, make a sound.
千萬別手下留情,直到我放聲大叫
You're first place i'm giving you, you the crown.
你是第一,我為你加冕

#2 repeat

#1 repeat

沒有留言:

張貼留言