2015年2月16日 星期一

[The Cab] Angel with a shotgun 中文歌詞

前言
  本曲同樣是聽完Nightcore版後才喜歡上的曲子,其實我很少不大概去理解歌詞背後的意涵再來決定要不要放的,不過有時就是會有這麼幾首特別的曲子直接打中我,本曲絕對可以算是其中之一。原曲其實就給筆者一種順暢舒服的感覺,轉音也沒有什麼太大的違和感,整首歌就是可以在不知不覺中聽完。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

Nightcore版 - 雖然有點接近魔改,但還是挺動聽的。



I'm an angel with a shotgun, shotgun, shotgun,
我是一位手握霰彈槍的天使
An angel with a shotgun, shotgun, shotgun......
一位帶著槍的天使......
Get out your guns, battles begun,
帶上你的槍,戰爭的號角已響起
are you a saint, or a sinner?
你會是聖人還是罪人?
If loves a fight, than I shall die,
如果愛是場戰爭,那我會倒下
with my heart on a trigger.
我的心弦已然扣上板機

#1
They say before you start a war,
世人總說發起戰爭前
you better know what you're fighting for.
你最好想清楚你為何而戰
Well baby, you are all that I adore,
寶貝,你就是我深愛的一切
if love is what you need, a soldier I will be.
如果你需要愛,那我會成為一名戰士
#1

#2
I'm an angel with a shotgun,
我是一位手握霰彈槍的天使
fighting til' the wars won,
奮戰直到凱歌高奏
I don't care if heaven won't take me back.
我不在乎天堂是否再次為我敞開大門
I'll throw away my faith, babe, just to keep you safe.
我可以為了保護你而拋棄我的信念,寶貝
Don't you know you're everything I have?
難道你不懂你就是我的全世界?
......and I, wanna live, not just survive, tonight.
......今晚,我想享受生命,而非只是茍活
#2

Sometimes to win, you've got to sin,
有時想贏,你得犯下一些罪行
don't mean I'm not a believer.
這不代表我沒有信仰
......and major Tom, will sing along. 註1
......而湯姆少校將獨自高歌
Yeah, they still say I'm a dreamer.
是阿,世人會笑我是個夢想家

#1 repeat

#2 repeat

(間奏)

I'm an angel with a shotgun,
我是一位手握霰彈槍的天使
fighting til' the wars won,
奮戰直到凱歌高奏
I don't care if heaven won't take me back.
我不在乎天堂是否再次為我敞開大門

#2 repeat

......and I'm gonna hide, hide, hide my wings tonight.
......今晚,我要藏起翅膀做回一個平凡人

#1 repeat


註1 來自大衛鮑伊的名曲Space Odity中的腳色,該曲敘述了一名升空執行任務的太空人的心境轉變,並且發行於阿波羅11號登月事件之前,為有重大意義的名曲。

沒有留言:

張貼留言