2015年9月25日 星期五

[Adam Lambert] Runnin 中文歌詞

前言
  這首歌筆者完全無法體會主角的感覺,因為筆者喝酒是沒有茫的階段,一醉就是直接醉死然後開始暴走,等到酒醒後周遭通常都挺恐怖的。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

Nightcore版



Steel to my trembling lips,
將酒瓶湊近顫抖的雙唇
How did the night ever get like this?
想著為何自己藉酒澆愁?
One shot and the whiskey goes down, down, down
想著只是仰頭又吞了口威士忌
Bottom of the bottle hits
酒瓶碰撞著
Waking up my mind as I throw a fit
敲醒鬧彆扭的我
The breakin' is takin' me down, down, down
這挫折已擊沉了我

#1
My heart's beating faster, I know what I'm after.
我心跳加速,我知道我想要什麼
I've been standing here my whole life,
我已在此等候多時
Everything I've seen twice, now it's time I realize
看盡重覆的景色,現在我理解到
It's spinnin' back around now, on this road I'm crawling
在我攀爬的路上,一切都在倒轉
Save me cause I'm falling, now I can't seem to breathe right
救救正在墮落的我,連呼吸都紊亂不齊
Cause I keep runnin'
因為我一直逃避
Runnin' from my heart.
逃避我的心聲
#1

'Round and around I'd go, addicted to the numb
拼過一回回的酒,慣於以此麻木自己
Living in the cold
活在冰冷的世界裡
The higher, the lower the down, down, down
暈得視線忽高忽低
Sick of being tired and sick of waiting
受夠老是疲憊的自己
For another kind of fix
也厭倦等待振作的契機
The damage is damning me down, down, down
這創傷確實地在傷害我

#1 repeat

Woah oh~
嗚~喔~
I'm coming alive.
我活過來了
Woah oh~
嗚~喔~
Wake up now and live oh
快醒醒,好好過日子,喔~

Woah oh~
嗚~喔~
I'm coming alive.
我活過來了
A life that's always been a dream,
過著醉生夢死的生活
Wake up now and live oh
快醒醒,好好過日子,喔~

I've been standing here my whole life,
我已在此等候多時
My heart's beating faster, I know what I'm after.
我心跳加速,我明白目標在哪

#1 repeat

Cause I keep runnin'~
因為我一直逃避
Runnin' from my heart.
逃避我的心聲

沒有留言:

張貼留言