2014年7月19日 星期六

[聯合公園] Faint 中文歌詞

前言
  這首是聯合公園的天空之城Meteora中的第七首,這張專輯很神奇,十三首歌加起來只有三十六分鐘,但每首歌都足以當做主打歌。

  在LP前兩張專輯,混合理論、顛覆混合理論中,混合理論給出了一整張專輯的好歌,顛覆混合中竟然把上一張專輯的歌透過混音或剪接等手法,做成全新曲風的歌,然後當成新專輯來出售。天空之城則繼前二者後打出了最響的第三砲,十三首歌可以從頭聽到尾一氣呵成,不會有任何間斷的感覺。

  更猛的是,天空之城十三首歌的背後其實隱藏了一個故事,唯有聽過十三首歌才能將其拼湊出來。這張專輯正式奠定了聯合公園其搖滾天團的地位,而十年後來看天空之城依然不減其魅力,可說是後人難以超越的目標。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



I am a little bit of loneliness a little bit of disregard
我有點孤單、遭人漠視
Handful of complaints but I can’t help the fact that everyone can see these scars
滿肚苦水也無法讓我改變人們看見那些不堪的事實
I am what I want you to want what I want you to feel
我希望你能變成我去感受那些事
But it's like no matter what I do, I can't convince you, to just believe this is real
但無論我做什麼都不能讓你相信這是真的
So I let go, watching you, turn your back like you always do
我放棄了,看看你,就像以往一樣離我而去吧
Face away and pretend that I'm not
轉頭並假裝我錯了
But I'll be here 'cause you're all that I got
但我會等你,因為你是我的一切

#1
I can't feel the way I did before
我無法像過去一樣
Don't turn your back on me
不要離開我
I won't be ignored
我不容你忽視
Time won't heal this damage anymore
時間無法治癒這一切
Don't turn your back on me
不要離開我
I won't be ignored
我不容你忽視
#1

I am a little bit insecure a little unconfident
我有點不安穩、渾身不自在
'Cause you don't understand I do what I can but sometimes I don't make sense
因為你不懂我付出一切,就算有時我完全不講理
I am what you never wanna say but I've never had a doubt
我說出你從不想說的話,我從不懷疑這點
It's like no matter what I do I can't convince you for once just to hear me out
但無論我做什麼都不能讓你再聽我一次
So I let go watching you turn your back like you always do
我放棄了,看看你,就像以往一樣離我而去吧
Face away and pretend that I'm not
轉頭並假裝我錯了
But I'll be here 'cause you're all that I got
但我會等你,因為你是我的一切

#1 repeat

Now
此刻
Hear me out now
聽我說
You're gonna listen to me, like it or not
不管你喜不喜歡,你都要聽我的
Right now
就是此刻
Hear me out now
聽我說
You're gonna listen to me, like it or not
不管你喜不喜歡,你都要聽我的
Right now
就是此刻

I can't feel the way I did before
我無法像過去一樣
Don't turn your back on me
不要離開我
I won't be ignored
我不容你忽視

#1 repeat x2

沒有留言:

張貼留言