2015年3月11日 星期三

[Marina and the Diamonds] How to Be a Heartbreaker 中文歌詞

前言
  又是愛情玩咖的歌,不過這次是女方的角度出發,對於愛情總是既期待又怕受傷害,在嚐過苦頭後開始其玩樂作風,不再對任何人傾心。在愛情中容易昏頭的人總是受傷害的一方,在確認彼此的價值觀之前,誰又會先在愛情觀這一關擺平對方?

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

Nightcore版



Rule number one
偷心守則第一條
Is that you gotta have fun
就是你得樂在其中
But baby when you're done
當你享夠樂子
You gotta be the first to run
便馬上抽身離去
Rule number two
偷心守則第二條
Just don't get attached to
千萬不要對
Somebody you could lose
你可能會輸的獵物下手
So let let me tell you
讓我來告訴你

#1
This is how to be a heartbreaker
這就是當個偷心大聖的方法
Boys they like a little danger
男孩們總喜歡危險的誘惑
We'll get them falling for a stranger, a player
我們會令他們被一個玩咖迷得神魂顛倒
Singing I love~love~love~love you
嘴裡唱著我愛你

How to be a heartbreaker
如何當個偷心大聖
Boys they like the look of danger
男孩們總喜歡危險的誘惑
We'll get them falling for a stranger, a player
我們會令他們被一個玩咖迷得神魂顛倒
Singing I love~love~love~love you
嘴裡直唱著我愛你
#1

At least I think I do
至少我是如此
Cause I love~love~love~love you
因為我愛你

Rule number three
偷心守則第三條
Wear your heart on your cheek
守好你的底線
But never on your sleeve 註1
不要輕易動心
Unless you want to taste defeat
除非你想輸掉這場遊戲
Rule number four
偷心守則第四條
Gotta be looking pure
讓自己看起來像個天使
Kiss him goodbye at the door
使他不得其門而入
And leave him wanting more, more
他會對你欲罷不能

#1 repeat

At least I think I do
至少我想我是如此
Cause I love~love~love~love you
因為我愛你

Girls we do whatever it will take
女孩們願意不惜代價地追愛
Cause girls don't want
因為我們不想
We don't want our hearts to break in two
再看到自己心碎一地
So its better to be fake cant risk losing in love again babe
所以只是玩玩就不會再成為愛情輸家

#1 repeat

Cause I love~love~love~love you
因為我愛你
At least I think I do
至少我想我是如此


註1  heart on sleeve 是口語中所指的毫無防備,歌詞直譯是把內心藏在臉上而不是藏在衣袖裡,MV中將愛心畫在臉頰上也非常吻合這一點。

沒有留言:

張貼留言