2017年7月29日 星期六

[Thousand Foot Krutch] Take It Out on Me 中文歌詞

前言
  本歌算是主旨簡單明瞭的一曲了,就是要人適度地替自己的壓力找個出口,控制住自己的心性而不要失控,範圍上也沒什麼限制,點來給情侶或朋友聽都不突兀的一首。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



I don't know.
我不懂
I don't know.
我不瞭解
I don't know anymore.
我再也不明白
Thought I had.
我以為我
Thought I had it under control.
我以為我控制住了

Hear my voice, here it goes.
聽我的聲音,它開始了
Hear it louder than most.
聽著它蓋過其他聲響
Here it goes, here it goes.
它來了,又發作了
1、2、3、4

#1
It's not worth it.
這不值得
It's not workin'.
這樣沒有用
You wanted it to be picture perfect.
你想要它如照片般完美地靜止
It's not over,
一切還沒結束
you don't have to throw it away.
你不需要放棄一切

So scream if you wanna, shout if you need.
所以想叫就叫、想吼就吼吧
Just let it go. (take it out on me)
盡情發洩吧(發洩在我身上)
Fight if you need to, smash if it helps you.
有需要就對抗它,如果有幫助就砸東西吧
Get control. (take it out on me)
給我控制住(發洩在我身上)
So scream if you wanna, shout if you need.
所以想叫就叫、想吼就吼吧
Just let it go. (take it out on me)
盡情發洩吧(發洩在我身上)
Fight if you need to, smash if it helps you.
有需要就對抗它,如果有幫助就砸東西吧
Get control.
給我控制住
#1

You try to move, try to move.
你試著移動自己的身軀
But you don't wanna lose.
但你不想輸給它
So afraid, so afraid.
你提心吊膽的
You don't want it to fade.
你害怕意識被它取代

Hear my voice, here it goes.
聽我的聲音,它開始了
Hear it louder than most.
聽著它蓋過其他聲響
Let it go, let it 1、2、3、4
就盡情發洩吧 1、2、3、4

#1 repeat x2

沒有留言:

張貼留言