2017年7月29日 星期六

[Stylez Major] Home 中文歌詞

前言
  這是一首關於家鄉的歌,獻給所有離鄉背井的人們。

  對於所有身在異地的遊子來說,要經常與思鄉情緒對抗一直都是一大課題,老家、老友、父母、熟悉的人與街道,誠如歌曲所說,有時只有失去後,人們才會注意到曾經擁有的東西是多麼珍貴。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



#1
Home is where the heart is
家是心之所向處
Cause home is where we started it
家是我們的起點
I just want to go home
我一心只想回家
Right there I'm not alone
在那裡我便不孤獨
Take me home
帶我回家
Take me home
帶我回家
I just want to go home
我一心只想回家
Right there I'm not alone
在那裡我便不孤獨
#1

They say home is where the heart is
大家都說家是心之所向處
Cause home is where we started it
只因家是我們一切的起點
All the memories that we share
那些我們曾經與朋友
With the friends that once were there
一同分享的美好回憶
The times we had were amazing
那些美好時光太過深刻
As kids the dreams we were chasing
有如孩童時追逐的夢想
Had nights just staring at the stars
有過盯著滿天星斗的夜晚
Back then it didn't seem so far
回過頭來一切彷彿昨日
Back to the hometown
回到我的家鄉
Where you got your first kiss
那個有過初吻的地方
Where you met your best friend
那個與死黨相遇的地方
Those times I miss
那些我錯過的時光
Stayin' up late
我一路熬到天亮
All nights with my best friend
整個夜裡都在和我的死黨鬼混
It's 2 am, didn't care much back then
以前我才不鳥什麼凌晨兩點

#1 repeat

So many others can't wait to leave their hometown
有太多人迫不急待地要背井離鄉
But once we're gone and long we miss home now
但當時間一久,我們就開始思鄉
No, I'm not saying it's not good to go away
不,我不是指去外地發展是壞事
If absence makes fun then I go stronger every day
如果離開是件樂事,那我每天都會變得更強壯
Sometimes you never know what you got till it's gone
有時候只有失去後你才會知道擁有過什麼
Your family back home
你老家的家庭
Plus your father and your mom
加上你爸跟你媽
Friends you ever seen
你認識的朋友
The faces all serene
那些安詳的臉龐
Nothing come in between
我們之間沒有隔閡
What it all ment to me
他們對我來說
The joy that it brings
是它帶來的歡樂本身
A shoulder just to lean
是那可以依靠的肩膀
Brother and your sister
兄弟與姊妹
All share memories
與你共享回憶
No matter where I go
不論我身在何方
It has a part of my soul
總是有一部分的靈魂
Something I can't control
如脫韁野馬般不受控制
I just want y'all know
我只希望讓你們知道

I will never forget
我永遠不會忘記
All the good times that we had
那些我們一起擁有的歡樂時光
Even thoes times they got bad
就算是那些艱辛的日子
Even those days I felt sad
就算是那些我難過的日子

#1 repeat

Take me back to my hometown
帶我回到家鄉
Back to my best friends
回到那群朋友身邊
Back to the old place
回到那熟悉的老地方
Back to a friendly face
回到那些友善的臉孔中
Take me back to my hometown
帶我回到家鄉
Take me back to my hometown
帶我回到家鄉

#1 repeat

沒有留言:

張貼留言