2017年2月21日 星期二

[NerdOut][最後生還者] Walking This Road 中文歌詞

前言
  趁著二代即將上市的前夕,NerdOut丟了一代的原創曲出來,內容十分能夠體現喬爾在掙扎求生的過程中要面對的種種逆境,副歌也十分巧妙的將作品名稱融入在其中,筆者也就把它原封不動地放進去了。

  話說在最近接觸之後真的是挺喜歡NerdOut這團體的,之後應該會變成跟Nightcore一樣,看到有興趣的主題就隨時挖坑了。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



Walking this road
我走在這條路上
with the world on my back.
帶著背上的小世界
Cause we all have
因為我們知道
prices to pay.
有太多債要還
The people I knew
我熟悉的人
and the person I was.
曾經的自我
Now it's all been taken away.
如今已被無情奪去
I'm giving my all,
我費盡所有心力
but is it enough?
但這樣夠嗎?
There's no good choices to choose.
現實沒留下多少好選擇
Walking this road
我走在這條路上
with the world on my back.
帶著背上的小世界
Cause I swear I got nothing to lose.
因為我發誓我早已一無所有

#1
So let's go!
我們上吧!
We can save the last of us.
還來得及拯救最後生還者
Cause we know.
因為我們知道
We can say we're strong enough.
我們有足夠的力量

So let's go!
我們上吧!
We can save the last of us.
還來得及拯救最後生還者
Cause we know.
因為我們知道
We won't say we're giving up.
我們絕不輕言放棄
#1

Walking this road
我走在這條路上
as it's growing so dark,
看著它逐漸腐化
and there's nobody left we can trust.
再也沒有人可以相信
We take what we need
我掃光一切物資
from wherever we can,
從每個伸手可及的角落
but we know that it's never enough.
但我們知道這永遠都不夠
I travel this land.
我橫跨這片土地
It's breaking my heart.
而它傷透了我的心
Even humans aren't human no more.
就連人類都因生存而瘋狂
Walking this road
我走在這條路上
with the world on my back.
帶著背上的小世界
Our last hope winning this war.
它是我們贏下戰爭的最後希望

#1 repeat

We can save the last of us.
還來得及拯救最後生還者
We can save the last of us.
還來得及拯救最後生還者

My world was so beautiful,
我的世界曾經美麗
life was so free.
生活自由無比
But now it's just sadness,
但如今放眼望去
as far as I see.
眼裡盡是悲傷
People once stood
人們曾經反抗
where monsters now roam.
如今據點裡充斥著怪物
Walking this road
我走在這條路上
to take back my home.
要前去奪回家園

#1 repeat

We can save the last of us.
還來得及拯救最後生還者
We can save the last of us.
還來得及拯救最後生還者

Walking this road
我走在這條路上
with the world on my back.
帶著背上的小世界
Cause we all have
因為我們知道
prices to pay.
有太多債要還
The people I knew
我熟悉的人
and the person I was.
曾經的自我
Now it's all been taken away.
如今已被無情奪去

沒有留言:

張貼留言