2016年1月17日 星期日

[Trust Company] The War Is Over 中文歌詞

前言
  本曲算是筆者歌單的愛歌之一,曾經有一段時間筆者很喜歡TC跟EC兩團,而這首是TC中最喜歡的曲子,主要是因為曲調流順、歌詞簡單易懂,能夠讓人一聽再聽,算是當時聽的搖滾樂中比較少見的曲子。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



The hours devour me
時間吞噬掉我的努力
My life's wasted waiting here for you
我癡癡地等你回心轉意
There's nothing left of me
我已經一無所有
Lost in a void I don't see
迷失在看不見的虛無裡
There's nothing left to believe
再也沒有什麼好去相信
The end is now
舞台即將落幕
I surrender
我投降

#1
The war is over
戰爭結束
The rain is falling
大雨傾盆而落
And all that's left has blown away
一切已經灰飛煙滅
Your eyes are haunted
你早被慾望
By what you wanted
蒙蔽了雙眼
I surrender (I surrender)
我投降 (我投降)
The war is over
戰爭結束
#1

The anger I keep for you
我用憤怒面對你
The bitter lessons I will keep for me
將苦澀的教訓留給自己
There's nothing I can do
我無能為力
To save you from your own hell
無法從地獄裡拯救你
There's nothing left for you
你什麼也得不到
The end is now
舞台即將落幕
I surrender
我投降

#1 repeat

I can see it, I can see what you've become
我能預見,你最後的結局
I can feel it, as everything goes numb
這是唯一,不會麻木的感覺

The war is over
戰爭結束
The rain is falling
大雨傾盆而落
And all that's left has blown away
一切已經灰飛煙滅
Your eyes are haunted
你早被慾望
By what you wanted
蒙蔽了雙眼
I surrender (I surrender)
我投降 (我投降)

#1 repeat

沒有留言:

張貼留言