2015年7月17日 星期五

[Pitbull] Time of Our Lives 中文歌詞

前言
  這首是心情差的時候很喜歡拿來聽的一首,由一向奉行及時行樂的Pitbull來演唱再適合不過。內容上並不是在推薦面對困境的人們逃避問題,而是很間接的表達人生沒有過不去的難關,有時想開一點便會有轉機的意涵。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



#1
I knew my rent was gon' be later 'bout a week ago
我知道房租已經欠了一星期
I work my ass off
就算拼命工作
But I still can't pay it though
薪水也不夠付
But I got just enough
最起碼有點小錢
To get up in this club
夠我去找點樂子
Have me a good time, before my time is up
在時間到結束前,享受我的美好時光
Hey, let's get it now
嘿,我們走吧
#1

Ooh I want the time of my life
嗚~我要我的美好人生
Oh baby ooh give me the time of my life
喔~寶貝,嗚~給我段美好時光
(Ne-yo, let's get it)
(Ne-yo 我們上吧)
Let's get it now
我們走吧

This is the last $20 I got
這是我僅有的20塊
But I'mma have a good time ballin' or out
但我要用它樂一下
Tell the barteneder line up some shots
叫酒保排上幾杯酒
'Cause I'mma get loose tonight
今晚要好好放鬆
She's on fire, she's so hot
她超辣手,超級正點
I'm no liar, she burn up the spot
我沒開玩笑,她是全場焦點
Look like Mariah, I took another shot
像瑪麗亞般正點,我又乾完一杯
Told her drop, drop, drop, drop it like it's hot
要她脫脫脫,像是衣服著火般
Dirty talk, dirty dance
淫穢的耳語,跳著火辣的舞步
She a freaky girl and I'm a freaky man
他是個奇怪的女孩,我也不遑多讓
She on the rebound, broke up with her ex
她正在療傷,才剛跟上一任分手
And I'm like Rodman, ready on deck
我就像羅德曼,已經準備上場了
I told her I wanna ride out, and she said yes
告訴她我想兜風,她也答應
We didn't go to church, but I got blessed
我們沒上教堂,但我已蒙神恩

#1 repeat

Ooh I want the time of my life
嗚~我要我的美好人生
Oh baby ooh give me the time of my life
喔~寶貝,嗚~給我段美好時光
Let's get it now
我們走吧

Tonight I'mma lose my mind
今晚瘋到無極限
Better get yours cause I'm gonna get mine
你最好準備好,因為我一切就緒
Party every night like my last
讓每一晚的派對都像是最後一場
Mommy know the drill, shake that ass
老媽也懂這套,搖阿搖屁屁
Go ahead baby let me see what you got
秀一手吧寶貝,讓我看看你有什麼招
You know you got the biggest booty in this spot
你知道你的美臀佔據所有聚光燈
And I just wanna see that thing drop
而我只想看你褪盡衣裳
From the back to the front to the top
從後至前再到上頭
You know me I'm off in the cut
你知道我找的到每個地方
Always like a Squirrel, looking for a nut
永遠像隻松鼠,不停地尋找核果
This isn't for show I'm not talking 'bout luck
我是說這場秀不是我幸運
I'm not talking 'bout love, I'm talking 'bout lust
也不是指愛,單純只是色慾
Now let's get loose, have some fun
現在我玩嗨囉,來找點樂子吧
Forget about bills and the first of the month
忘了帳單跟發薪日吧
It's my night, your night, our night, let's turn it up
這是我的、你的、大家的夜晚,盡情享受吧

#1 repeat

#2
Ooh I want the time of my life
嗚~我要我的美好人生
Oh baby ooh give me the time of my life
喔~寶貝,嗚~給我段美好時光
Hey, hey, hey
嘿、嘿、嘿~
Let's get it now
我們走吧
#2

Everybody goin' through somethin'
每個人總會經歷難關
(Everybody goin' through somethin')
(每個人總會經歷難關)
Said, everybody goin' through somethin'
俗話說,每個人總會經歷難關
(Everybody goin' through somethin')
(每個人總會經歷難關)
Say you might as well roll it up,
你也一樣,挺過去吧
Pour it up, drink it up, throw it up tonight
倒一杯,乾掉它,今天丟掉你的煩惱

I said, everybody goin' through somethin'
我說,每個人總會經歷難關
(Everybody goin' through somethin')
(每個人總會經歷難關)
Said, everybody goin' through somethin'
俗話說,每個人總會經歷難關
(Everybody goin' through somethin')
(每個人總會經歷難關)
Say you might as well roll it up,
你也一樣,挺過去吧
Pour it up, drink it up, throw it up tonight
倒一杯,乾掉它,今天丟掉你的煩惱

This is for anybody going through tough times
這首歌獻給所有正在難關的人
Believe it, been there, done that
相信自己,挺住一切,渡過難關
But everyday above ground is a great day, remember that
活在世上的每一天都是美好的日子,記住這點

#1 repeat

#2 repeat

沒有留言:

張貼留言