2015年7月17日 星期五

[Donna Burke][潛龍諜影 和平先驅][主題曲] Heavens Divide 中文歌詞

前言
  這首歌出自潛龍諜影 和平先驅,想當初筆者目光全都在水樹奈奈的戀愛的抑止力上,沒怎麼注意這首歌,後來才發現也這是首不可多得的好歌。

  歌詞內容說白了就是在幫BIG BOSS緬懷THE BOSS的,包括兩人在白花田裡對決的場景也都寫了進來,BB也承認過TB是這輩子唯一的摯愛,對知道系列作來龍去脈的聽眾來說,聽完這首歌感觸應該非比尋常。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



Petals of white
白色花瓣
Cover fields flowing in grieving tears
蓋過這片眼淚滴灌的大地
And all the hearts once new, old and shattered now
純潔無暇的心靈,如今破碎一地
Love can kill, love will die
愛可殺生,亦會消亡
Give me wings to fly
愛給了我一雙翅膀飛翔
Fleeing this world so cold
讓我逃離我所無法理解
I just wonder why
如此寒冷的世界

Cold as the dark
寒如黑夜
Now my words, are frosted with every breath
我的每句話,隨著吐息結凍
Still the heat burns wild, growing inside this heart
但我心依舊狂野地燃燒,越發猛烈
When the wind changes course, when the stars align
當風改變去向,眾星在天際連成一線
I will reach out to you and leave this all behind
我會到你身旁並將這一切拋諸腦後
When heavens divide
當天堂崩毀

#1
When heavens divide
當天堂崩毀
I will see the choices within my hands
我看著手中僅有的選擇
How can we ever protect and fight with our tiny souls
我們要怎麼能只用這一點人性奮戰並保護所愛之人
Let me shine like the sun through the doubts and fear
讓我像太陽般劃破一切懷疑與恐懼
Do you feel the storm approach as the end draws near
你感覺到風暴要來將一切劃下句點了嗎?
#1

#2
When heavens divide
當天堂崩毀
Time will come to softly lay me down
讓我安詳逝去的時候將來臨
Then I can see her face that I long to see
我終於能見到我所希冀的愛人
And for you, only you I would give anything
為了你,我願付出一切
Leaving a trace for love to find a way
留下痕跡讓愛追上我倆
#2

When heavens divide
當天堂崩毀
I will dive into the fire
我會獻身跳入火裡
Spilling the blood of my desire
讓血揮灑我的慾望
The very last time
在最後一刻
My name scorched into the sky
將吾名刻劃於空中

#1 repeat

#2 repeat

When heavens divide
當天堂崩毀
And for you, only you I would give anything
為了你,我願付出一切
Leaving a trace for love to find a way
留下痕跡讓愛追上我倆
When heavens divide
當天堂崩毀

沒有留言:

張貼留言