2017年8月7日 星期一

[殺五社][英雄聯盟][OST] Mortal Reminder 中文歌詞

前言
  繼打頭陣的汰除品後,整張專輯中的主打致死宣告就排在第二位,從還有專屬MV這一點可以看出RIOT真的非常中意這首曲子,MV中雖然說是為了符合侵略家園這一點,不過死歌的安魂曲實際上是把每個約德爾人都唱成了死金迷,結局也可以看到除了殺五社多了個新家之外,整個小鎮其實還是好好的www

  至於本張專輯另一大重點,女聲擔當的凱爾也是從這支MV中開始露臉,雖然這次的專輯有女聲的曲目不多,但至少是個全新的風貌,另外筆者認為約瑞科在MV中的那一腳踢得真是太好了!!

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

MV版



Blinded by hate brought by the fall
被墮落帶來的仇很所蒙蔽
As I swear death to all
我誓言為所有人帶來死亡
You will feel my vengeance
當我奪去你這凡人的靈魂
As I claim your mortal soul
你將親身體驗到我的復仇

I will punish and destroy
我帶來純粹的懲戒與毀滅
Those responsible for this ploy
降在那群活該的蠢貨身上
I will seek a thousand deaths
我所追求的只有屍橫遍野
I will bring a thousand years of war
掀起一場蔓延千年的戰爭

All that I had taken away
我所擁有的一切都遭人奪走
My home is gone, and my love ones slain
家園毀於一旦,摯愛慘遭屠戮
For every sleep claims a piece of me
每次睡眠我都能喚回一部分的我
Every waking moment, every single dream
每個清醒的時刻、每個夢境都是

As the masses came
當大軍逼近邊境
Like a shadow through this land
像陰影般蓋過這片大地
They laid siege to all we ever had
他們對我們曾擁有的一切發起攻勢
I stood strong, I was honor bound
我應聲雄起,我乃英勇戰魂
I stand defiant, I stand ever proud
我誓死反抗,我乃鋼鐵之軀
I am the chosen
我就是天選之人
I am the guardian, the guardian
我就是獨一無二的守衛者

Now I seek the blood of those
現在我要他們血債血償
Who claimed the innocent
那群自稱無辜的敗類們
I will hunt the enemy to the last
屠戮他們直到最後一兵一卒
I will banish and rejoice
我帶著狂喜痛下殺手
The final breath of foes
看著他們嚥下最後一口氣
You will see what you have made
你會親眼見證到你造成的後果
You will see what I have finally become
你會見識到你把我變成何等怪物

All that I had laid to the waste
我所擁有的一切都遭人奪走
My spirit broken and just memories remain
我的精神支離破碎,徒留記憶殘存
For every day claims a piece of me
我每一天都找回一部分的自己
Every waking hour claims my inner peace
每個清醒時刻都為我帶來內心的平靜
My inner peace
那些許的安寧

As the masses came
當大軍逼近邊境
Like a shadow through this land
像陰影般蓋過這片大地
They laid siege to all we ever had
他們對我們曾擁有的一切發起侵略
I stood strong, I was honor bound
我應聲雄起,我乃英勇戰魂
I stand defiant, I stand ever proud
我誓死反抗,我乃鋼鐵之軀
I am the chosen
我就是天選之人
I am the guardian, the guardian
我就是獨一無二的守衛者

沒有留言:

張貼留言