2017年5月14日 星期日

[There for Tomorrow] A Little Faster 中文歌詞

前言
  總是有那麼一個人,從來就聽不進他人好言相勸,堅持要用自己的方式來得出成果,卻只能在一次次失敗後低聲咒罵,然後周而復始地重複同樣的行為,忘記身旁還有一個默默支持他的人在等待著他的改變。

  本歌便是在這樣的背景上,由那位旁觀者的角度出發來唱出他的想法,對他來說遇上了這樣的夥伴,除了陪在身旁看著對方撞牆撞到清醒外,有時似乎也就別無選擇。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版


Nightcore版



You keep calling it a crash and burn.
你可以繼續咒罵它是一團災難
Just wait your turn.
然後等待你的時機
You might have time to speak.
你或許會有機會可以說點廢話
There barely was a lesson learned.
你無法從中學到多少教訓
'Cause in return no favors back to me.
因為到頭來這對我一點好處都沒有

#1
I'm sure it tasted oh so sweet,
我確定成功的滋味必然甜美
but it was never good enough for me.
但這對我來說永遠都不夠
I bite the tongue behind my teeth.
我在心中暗自咕噥
It was never good enough for me.
這對我來說永遠都不夠好

You said you always keep your word.
你說你總是恪守承諾
Show me what you're after.
就讓我瞧瞧你的目標吧
I thought you promised me the world.
我記得你曾答應給我全世界
Tell me what you're after.
就跟我說說你的目標吧
Go on and take you way too far.
你就繼續踏上錯誤的道路吧
'Cause here we are, waiting once again.
就像從前一樣,我們又在此空等
You said you always keep your word.
你說你總是恪守承諾
Show me what you're after.
就讓我瞧瞧你的目標吧
Just a little faster.
再加把勁就好
#1

Are mine the only eyes that see, so steadily.
只有我這雙眼靜靜地凝望
This cut and dry routine.
看著這枯燥又破碎的日常
Even when you're by my side,
即使你就在我身旁
I still need time to feel the company.
我依舊需要時間來感受你的陪伴

#1 repeat

Just a little faster.
再加把勁就好

Hold your breath now,
只要再等上一會兒
the bad blood's wearing thin.
叛逆逐漸慢慢消退
From the pain that settles in,
當教訓來得太快時
when we learn too much too soon.
你才開始感到疼痛
Hold your breath now,
只要再等上一會兒
the bad blood's wearing thin.
叛逆逐漸慢慢消退
From the pain that settles in,
當教訓來得太快時
when we learn too much too soon.
你才開始感到疼痛

Too soon.
來得太快

You said you always keep your word.
你說你總是恪守承諾
Show me what you're after.
就讓我瞧瞧你的目標吧
I thought you promised me the world.
我記得你曾答應給我全世界
Tell me what you're after.
就跟我說說你的目標吧
Go on and take you way too far.
你就繼續踏上錯誤的道路吧
'Cause here we are, waiting once again.
就像從前一樣,我們又在此空等
You said you always keep your word.
你說你總是恪守承諾
Show me what you're after.
就讓我瞧瞧你的目標吧

It was never good enough for me.
這對我來說永遠都不夠好
Show me what you're after.
就讓我瞧瞧你的目標吧
Just a little faster.
再加把勁就好

沒有留言:

張貼留言