2016年7月1日 星期五

[Nine Lashes] Anthem of the Lonely 中文歌詞

前言
  本歌的內容是關於大吵後進入冷戰狀態的情侶,而且少見地是以男方的觀點來描述。就算傷害自己的是最愛的人,儘管不全都是自己的錯,男孩還是沒有輕易的說出那三個字,選擇用自己的溫柔去包容她的任性。

MV中則是以遭受敵人拷問卻決不投降的士兵來表現男孩的決心,以下附上劇中文。

No one is coming for you.
沒有人會來救你的
Are you ready to cooperate?
你打算合作點了嗎?
Just give in and this will all end...
只要投降這一切都會結束......
Just give in...
投降吧......

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

Nightcore版



A heart made of stone
一顆石頭做成的心
Callous and bone
無情又堅硬
Fracture and tear it out
我粉碎了它
To let it go
好讓一切宣洩
And to think
我不禁思索
I called it my own
我將之視為己物
And I would have never thought
而我從未思索過
The pain could grow
心中的痛苦會日漸加劇

#1
So I'll break it
我會粉碎它
Knowing what you said
我懂你的意思
The pain is what you make it
但痛楚乃因你而起
Sadly you are so mistaken
我為你的誤會感到遺憾
I will take you with a grain
我會耐著性子帶著你
And step into the changes
一腳踏入改變
Throw away the empty heart
拋棄那顆空虛的心
#1

#2
Right now
此時此刻
Never want to leave this place
我從不想離開此地
And right now
但就在此時
See it in a different way
我學會用別的角度看待
So right now
所以此刻
Even if you take me on
就算你要對付我
I'll stand the lonely
我仍會面對孤獨
Stand the lonely
起身反抗寂寞
#2

It's harder to know
越來越難以分辨
Just where to go
我到底該往何處去
If only the stars aligned
就好像唯獨眾星排列
The sunsets glowed
與日落才有規律可循
I don't need
我不需要
A calm in a storm
暴風雨中的寧靜
Or something to scream about
抑或缺氧的肺所喊出
With empty lungs
那無聲的抗議

#1 repeat

#2 repeat x3

Stand the lonely
起身反抗寂寞

沒有留言:

張貼留言