2016年7月14日 星期四

[I Don't Like Mondays] MEMORIES 中文歌詞

前言
  本歌描繪了與人一同逐夢成長的故事,可以看做是詮釋情人間關係的一曲,筆者個人比較喜歡的切入點則是在於不求結果而享受過程的那份意涵。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



#1
We are treasure, we are forever
我們是寶藏,永垂不朽
共に未来を描くのさ
共同描繪理想的未來
We are treasure, we all together
我們是寶藏,全都在一起
MEMORIES MRMORIES make your MEMORIES
回憶呀回憶,創造你的回憶吧
#1

あの丘めがけ走り抜けよう
向著那座山丘挺進
目指すなら何処へでもいけるさ
只要有目標不管是哪都能到達
振り返らず未来を見据えて
專心一志的展望未來
Let's get together and run
讓我們一同奔馳吧

Let me try try try it again one more time
就讓我再試、試、試一次
間違っていても後悔はしない
就算搞錯我也毫不後悔
If you wanna make make your smile
如果你想讓自己綻放笑容
one more night
就再多撐一晚
I believe the way we go
我相信我們踏上的道路

Because
因為

#1 repeat

今からでも遅くはないから
從現在開始也不遲
秘めてたもの曝け出してくれ
把深藏的潛能都釋放吧
眩しいぐらい光解き放て
放出那道炫目的光
Let's get together and shine
讓我們一起閃耀

Let me try try try it again one more time
就讓我再試、試、試一次
つまずいたくらいなら問題ない
拚盡全力的話就會成功的
If we could be, be the one, much more fun
如果我們能成為第一,那就更棒囉
I believe the way we go
我相信我們踏上的道路

Because
因為
We are we are treasure, we are forever
我們是寶藏,永垂不朽
君と夢をみたいから
想與你一起描繪夢想
We are treasure, we all together
我們是寶藏,全都在一起
胸の奥に刻むのさ
深深地烙印於心中

#2
You are not alone
你並不孤單
You are not alone
你並不寂寞
You are not alone
你不是獨自一人
Make your MEMORIES
創造你的回憶吧
#2

#2 repeat

大切なモノでも 無くしてしまうから
重要的事物,終究會失去
信じたモノだけは 離さずに抱えて
只要緊抱相信的事物即可
僕らはこの先も独りじゃないから
我們以後也不會獨自一人
I believe that I could be the one
我相信我能成為唯一
I'm gonna sing for my lover,
我會為愛人高歌
sing for my pleasure,
為我的喜悅
sing for my MEMORIES
為我的回憶

Because
因為
We are we are treasure, we are forever
我們是寶藏,永垂不朽
共に未来を描くのさ
共同描繪理想的未來
We are treasure, we all together
我們是寶藏,全都在一起
共に今を生きるのさ
一起活在當下

We are treasure, we are forever
我們是寶藏,永垂不朽
君と夢をみたいから
想與你一起描繪夢想
We are treasure, we all together
我們是寶藏,全都在一起
胸の奥に刻むのさ
深深地烙印於心中

#2 repeat x2

沒有留言:

張貼留言