2015年5月23日 星期六

[Against the Current] Gravity 中文歌詞

前言
  翻完這首回頭去找原曲時蠻驚訝的,主唱夾在兩位團員中看起來格外嬌小,不過高音爆發力依舊不比其他歌手遜色,著實給筆者留下很深的印象,這點在後來他與火星人布魯諾合唱放克名流時再一次得到了驗證。本曲內容方面是老樣子的求人回頭系情歌,不知道為什麼女生來唱這種歌就是很對味。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

Nightcore版



Do you remember feeling invincible?
還記得感覺自己天下無敵的時候嗎?
When there was trouble it was us against the world
一旦出亂子就是我們槓上全世界
We kept running, running through the night
我們從夜裡跑到天明
Chasing the sun 'til anything felt right
追著日出直到渾身舒暢

#1
Can you save me now?
救救我好嗎?
I get lost up in the clouds
我就像迷失在雲端間
Can you save me now?
救救我好嗎?
You were my gravity
你就是能拉我一把的重力
Can you save me now?
救救我好嗎?
When the ground drops out I get lost in the clouds
當地面離我遠去,我就像迷失在雲端間
Save me now
救救我
You were my gravity
你就是能拉我一把的重力
Now my world is shattering
我的生活正在崩毀
#1

Ooooh, you were my gravity
喔~你就是能拉我一把的重力
Ooooh, you were my gravity
喔~你就是能拉我一把的重力

You left me out there with no one but myself
你丟下我獨自一人
In an open field for the lightning to strike me down
等著被雷擊從空中打落
I was the moon, you were the sun
我曾是月亮,而你是太陽
I can't seem to shine now that you're gone
一旦分離我便黯然失色
Now I'm out of orbit cause you left without warning
偏離常軌全因你不告而別
Are you somewhere better now?
你是為更好的棲身處而離開嗎?

#1 repeat

Ooooh, you were my gravity
喔~你就是能拉我一把的重力
Ooooh, you were my gravity
喔~你就是能拉我一把的重力

When you went away, thought I'd never be the same
我知道生活會因你離去而變調
Would the nightmare ever end?
這惡夢會有終止的一天嗎?
If I could do it again I wouldn't change a thing 'cause it's made me who I am
如果一切能重來我會依舊堅持,就是這決定造就這樣的我
And now I'm shattering
我的生活正在崩毀

#1 repeat

Ooooh, now my world is shattering
喔~我的生活正在崩毀
Ooooh, you were my gravity
喔~你就是能拉我一把的重力

沒有留言:

張貼留言