2017年6月28日 星期三

[Normandie] Awakening 中文歌詞

前言
  在人生的道路上,盲從他人總是最輕鬆的選擇,捨棄思考而只須行動便是,直到某天暮然回首時,人們才會對曾經的自己以及尚在麻木的他人感到恐懼,從而在淚水與長思中重新淬鍊出真正的自己。

  本曲來自去年由Normandie發行的Inguz專輯,整首專輯中最能抓住筆者目光的莫過於本曲與Collide,主唱總是能流暢地在主旋的平穩腔調與副歌的狂暴嘶吼中切換,每每切進副歌就是另一次的爽快。

  歌詞內容不知為何地讓筆者聯想到了台灣的填鴨式教育,既定的問題與被規定好的答案,或許能造出一批懂得考試的機器,但同時也奪去了思考創新的空間與解決問題的能力。與本曲相呼應的是,要在某天突然清醒後開始找回思考力的過程一直都是一件痛苦的事情,至少對筆者來說也是如此。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版 - 音量注意



I've been awake for a long time,
我已經清醒許久
but now I can see.
但現在我才看見
The blind leads the blind,
由盲人帶領盲人的世界
they forget how to feel.
他們忘卻該如何去感受

#1
It seems like everyone is trying so hard
每個人看起來都拼盡全力
to find sparks, ignite a flame.
嚐試找點火花來點燃烈焰
It seems like everyone is finding purpose
每個人都想要在這無止盡的遊戲裡
in a never ending game.
替人生找個目標

And it feels like I'm alive.
那感覺有如重獲新生
Like the waves are crushing in on me,
就像感受著海浪拍打在我身上
and I know what I have found.
我知道我尋獲的是什麼
It is the key to my awakening.
那是喚醒真正自我的關鍵
#1

I've been asleep for a long time,
我已經深眠許久
but never had dreams.
但從未有過美夢
My life had no meaning.
我的人生毫無意義
I followed the streams.
只是一昧盲從潮流

#1 repeat

Feels like I'm a-feels like I'm alive.
那感覺有如重獲新生
Key to my awakening.
那是喚醒真正自我的關鍵
Feels like I'm a-feels like I'm alive.
那感覺有如重獲新生
Key to my awakening.
那是喚醒真正自我的關鍵

I've been hiding everything deep inside,
我一直將一切都埋藏在心底深處
now I'm coming clean.
現在我放開一切
I've been going up and down like a tide,
我一直像潮流般在世間載浮載沉
now I'm free within.
現在我無憂無慮
Oh
喔~
Every now and then I face my fears,
我從現在開始起身面對恐懼
and I will go under.
我將會彎下身來
Starting new is easier in tears,
在淚水中找到全新的起點
and it feels like I'm alive.
那感覺有如重獲新生

Feels like I'm alive.
感覺有如重獲新生
Like the waves are crushing in on me,
就像感受著海浪拍打在我身上
and I know what I have found.
我知道我尋獲的是什麼
It is the key to my awakening.
那是喚醒真正自我的關鍵

Feels like I'm a-feels like I'm alive.
那感覺有如重獲新生
Key to my awakening.
那是喚醒真正自我的關鍵
Feels like I'm a-feels like I'm alive.
那感覺有如重獲新生
Key to my awakening.
那是喚醒真正自我的關鍵

沒有留言:

張貼留言