2014年10月21日 星期二

[ナノ][M3~其為黑鋼~][片尾曲] SABLE 中文歌詞

前言
  ナノ的歌,內容也是在鼓勵人們打破自己限制的枷鎖、停止被他人擺佈並勇敢追求自己的新生活。ナノ至今為止的歌都是一直線的生活勵志路線,除了貼近日常外也常以鼓勵的角度出發,相信在心情低落時聽上一首必定可以稍稍解憂。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



You lose your mind, you crush
你瘋狂、崩潰
A nervous breakdown
精神徹底瓦解
You feel an urge inside, you crush
你感受到一股衝動、你崩潰
There's no escape now
而且無路可逃
You try to change your life,
你試著改變生活
You jump another letdown
跳進另一波低潮
But then you hear a voice inside
但你聽見了內心的想法
You gotta open up your vision
你得擴展你的視野
See the life bestowed on you
看看生活帶給你什麼
Blinded by reality
被現實蒙蔽
Broken ideology
破碎的意識型態
Heart in captivity
遭囚禁的內心
Hold on
把持住
Exceeding the borders within
是時候跨越內心的界線
Seize your capability
抓住你的才能
Endless possibility
無限的可能性
Find your individuality
找到你獨特的魅力
Take pride, let the chase begin
帶上驕傲,讓追逐開始吧

#1
Don't tell me what direction you think I should take
別告訴我你覺得我該走哪條路
(I know I'm gonna find the way)
(我知道我會找到出路)
Don't tell me that this sable is for my own sake
別告訴我緬懷過往是為了我好
(Hear what I've got to say)
(聽聽我想說什麼)
Don't tell me to believe the decisions you make
別告訴我要相信你的決定
(I'm facing a new day)
(我正面對嶄新的一天)
So open up your blinded eyes
所以睜開你被蒙蔽的雙眼
Stop living a lie and start living your life
停止活在謊言中並開始好好過活
My way or no way
誰都別想影響我
Today you're falling away my way or no way
今天不跟我同行就分道揚鑣
Today I'm breaking way
今天我開創新的道路
#1

You need a sign, you search
你需要指引,你尋找著
You're burning out
你宛若風中殘燭
Your heart is run down
你的心跳漸緩
A system shut down
機能停止
All you want is to face the fatal error
你只想面對那致命的錯誤
You'll never backdown
你永不妥協
'Cause it's now that you know the time is right
因為你知道現在正是時候
You gotta lead a revolution
你將帶領革命
Believe the only light in you
只相信自身的光芒
Look now, my sweetest fantasy is blinding your reality
看看現在,我最甜蜜的幻想正在蒙蔽你的現實
I'm breaking down the walls surrounding your ridiculously boring ideology
我正拆毀保護你那可笑思想的護城河
First chance, you let it slip away
第一次機會,你讓它溜走
One chance, you don't want to throw away
這一次,你不想再錯過
Fate is turning, returning to you square one
命運正在扭轉,回到最初的起點
Get set and the game begins
準備好迎接遊戲開始

Don't tell me that I'm making another mistake
別告訴我我正犯下另一個錯誤
(I know I'm gonna find the way)
(我知道我會找到出路)
Don't tell me that I'll end in another heartache
別告訴我我將在另一次措折中倒下
(Hear what I've got to say)
(聽聽我想說什麼)
Don't tell me that today is already too late
別告訴我現在開始太晚了
(I'm facing a new day)
(我正面對嶄新的一天)
So open up your blinded eyes
所以睜開你被蒙蔽的雙眼
Stop living a lie and start living your life
停止活在謊言中並開始好好過活
Not everything is always what it seems
不是所有的事物都永遠表裡如一
But there are things beyond what you could see
有些東西超越你所能見的
It doesn't mean that all the critical things are lost
那不代表所有危機都已遠去
It doesn't take defiance to be heard
那不代表要抗爭才能讓人聽見
You never needed the anger to move on
你永遠不需要悲憤來驅使自己
All you need is the will to hold on
你只需要堅持住意志

Last chance
最後機會
Take it or leave it
把握它不然就走
Nothing begins if you don't see it
如果你看不見就什麼都不會開始
This is how your life goes
這就是你的人生

#1 repeat

My way or no way
誰都別想影響我
Today you're falling away my way or no way
今天不跟我同行就分道揚鑣
Today I'm breaking way
今天我開創新的道路

沒有留言:

張貼留言