2015年3月13日 星期五

[Five Finger Death Punch] Wrong Side of Heaven 中文歌詞

前言
  子彈不長眼、刀劍不留情。這是戰爭的寫照,縱古至今都通用,今天的這首主旨在於描寫士兵為國犧牲奉獻後,因種種因素而被迫放棄軍旅生涯後的情況,對我們來說難以想像的情況,有時卻是別人眼中的日常。筆者順手附上開場白,有興趣者就稍微瞄過吧。

The ones that love you the most
最愛你的人
Are the ones willing to fight for you
就是會願意為你一戰的人
I swore to defend you
我發誓要保護你
I volunteered
我自願
I risked my life
冒著我的生命危險
So you don't have to
使你能夠倖免於難
While you are watching this...
當你看著這MV......
There are 300,000 homeless veterans sleeping on the streets
外頭有超過三十萬老兵流落街頭
And this number is rising
而且數量持續增加
Over 1.4 million veterans are at risk of becoming homeless
超過一百四十萬老兵正冒著退休後成為流浪漢的風險
More than 67% of homeless veterans served our country for at least 3 years
而流浪老兵們中有67%的人服役超過三年
They gave everything
他們付出一切
Yet we are failing them
但我們還是辜負他們
While you are watching this...
當你看著這MV時......
A soldier somewhere doesn't understand why he is so easily discarded
某位士兵不理解自己為何如此輕易被拋棄
Yet he keeps fighting on
但他還是奮戰著
While you are watching this a veterans is losing his family
當你看著這MV時,某位老兵的家庭正在破碎
Divorce rate among military couples has increased 42%
軍旅眷屬的離婚率近年上升了42%
An estimated 460,000 veterans suffer from Post-Traumatic Stress Disorder -PTSD
據估計有46萬老兵患有壓力創傷症候群
While you are watching this
當你看著這MV
A veteran is roaming the streets helpless
有位老兵正流浪街頭
Homeless vets spend an average of 6 years on the streets
流浪判斷的根據指的是平均超過六年以上
While you are watching this
當你看著這MV
A veteran doesn't understand
有位老兵不了解
Why his sacrifice went unappreciated
為何他的犧牲一點都不被感激
While you are watching this a veteran somewhere is not getting any help
當你看著這MV時,某位老兵完全沒受到幫助
The veterans administration have resources to serve only a fraction of our veterans
老兵管理協會只有資源去幫助冰山一角的老兵
In the time you were watching this video
當你看著這MV時
A veteran somewhere took his own life
有位老兵選擇自了
Nearly 5,000 veterans die by their own hands every year
每年都有將近五千位老兵親手了結自己的性命
That's one veteran every two hours
而那代表每兩小時一位

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



I spoke to God today and she said that she's ashamed
今日我與上帝對話,她說她感到很慚愧
What have I become.
對於我如此落魄
What have I done
以及我一切的付出
I spoke to the devil today and he swears he's not to blame
今日我與惡魔對話,他發誓不怪我墮入地獄
And I understood 'cause I feel the same
我懂,因為我也有同樣的感觸

#1
Arms wide open
張開雙臂
I stand alone
我孤身一人
I'm no hero and I'm not made of stone
我並非英雄,我有血有淚
Right or wrong
對或錯
I can hardly tell
我無法分辨
I'm on the wrong side of heaven and the righteous side of hell
我身處在天堂的黑暗面,而那卻是地獄的光明面
The wrong side of heaven and the righteous side,The righteous side of hell
我身處在天堂的黑暗面,而那卻是地獄的光明面、地獄的光明面
#1

I heard from God today and she sounded just like me
今日我聽到上帝的聲音,他聽起來跟我如出一徹
What have I done and who have I become
聽他描述我的所作所為以及我的下場
I saw the devil today and he looked a lot like me
今日我看見惡魔的樣貌,他看起來跟我一模一樣
I looked away, I turned away
我移開目光,轉頭不願面對

#1 repeat

I'm not defending
我毫無防備
Downward descending
向下墮落
Falling further and further away
不斷沉淪
Getting closer every day
越來越接近
I'm getting closer every day
我每天都更接近
To the end, to the end, the end of the end
接近將這一切畫下句點的結局
I'm getting closer every day
我每天都更接近

Arms wide open
張開雙臂
I stand alone
我孤身一人
I'm no hero and I'm not made of stone
我並非英雄,我有血有淚
Right or wrong
對或錯
I can hardly tell
我無法分辨
I'm on the wrong side of heaven and the righteous side of hell
我身處在天堂的黑暗面,而那卻是地獄的光明面
I'm on the wrong side of heaven and the righteous side of hell
我身處在天堂的黑暗面,而那卻是地獄的光明面
The wrong side of heaven and the righteous side,Righteous side of hell
我身處在天堂的黑暗面,而那卻是地獄的光明面、地獄的光明面

沒有留言:

張貼留言