2013年7月1日 星期一

[mpi][進擊的巨人][OST] Reluctant Hero 中文歌詞

前言
  Reluctant Hero 字面上的意思就是被迫成為的英雄,是很適合艾連在城牆奪還戰的心情。描寫情節幾乎貫穿全故事,而標題也對艾連的定位下了最佳的定義。時勢比人強,有時造就英雄的,是底下的那群人。雖然歌詞轉換的很快,不過對看過本作的人來講應該不難懂其所述之物。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



Day by day
日復一日
We have lost our edge
我們失去了危機感
Don't your know?
你不明白嗎?
Forgotten is the life we led
這等同失去至今為止的人生
Now it seems
現在看來
You don't care what the risk is
你並不在乎
The peaceful times have made us blind
那平穩的日子已盲目了我們

#1
Can't look back
不能回頭
They will not come back
他們一去不返
Can't be afraid
不能害怕
It's time after time
時光飛逝
Once again
再一次地
I'm hiding in my room
我躲入我的房裡
The peaceful times have made us blind
那平穩的日子已盲目了我們
#1

#2
So you can't fly if you never try
如果你永遠不試 你就不會飛
You told me...Oh Long ago
很久之前......你曾如此說過
But you left the wall
但你跨過了那道牆
Out side the gate
到了門的外邊
So more than ever,It's real
那是超乎想像的真實
#2

#3
It was like a nightmare
那就像場惡夢
It's painful for me
對我來説痛苦不堪
Because nobody wants to die too fast
因為沒人想太早面對死亡
Remember the day of grief
記起悲痛的那天
Now it's strange for me
對現在的我十分陌生
I could see your face
但我能看見你的臉
I could hear your voice
聽見你的聲音
#3

#4
Remember the day we met
記起那天我們所見
It's painful for me
對我來説痛苦不堪
Because nobody wants to die too fast
因為沒人想早死
Remember a day we dream
記起那天我們所夢
It's painful for me
對我來説痛苦不堪
I could see your face
但我能看見你的臉
I could hear your voice
聽見你的聲音
#4

#5
Song for the reluctant heroes
這是獻給情非得已的英雄之歌
Oh Give me your strengh
請給我你的力量
Our life is so short
我們的生命是如此短暫
Song for the reluctant heroes
這是獻給情非得已的英雄之歌
I wanna be brave like you
我想變得與你一樣勇敢
From my heart
打從心底
#5

#5 repeat

#1 repeat

#2 repeat

#3 repeat

#4 repeat

#3 repeat

#4 repeat

沒有留言:

張貼留言