2017年6月28日 星期三

[Dave Rodgers][頭文字D][OST] Deja Vu 中文歌詞

前言
  沒錯,這首既視感來自頭文字D,已經是接近18年前的作品了。

  最近又被筆者挖出來的理由無他,相信近期應該有不少人看過那個神乎其技的影片,把頭文字D搭上黑暗靈魂真的是超乎預期的好笑,大概也是因為打過的玩家都知道王有多難閃,才會覺得颯爽飄移而過的畫面實在很滑稽吧?

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版

甩尾靈魂



#1
See your body into the moonlight
看你的身軀在月光下閃耀
Even if I try to cancel
就算我試著壓抑
All the pictures into the mind
依舊讓那些映入眼簾的畫面
There's a flashing in my eyes
挑起我眼中一閃而過的衝動
#1

#2
Don't you see my commission, the nation
你看不見我的請求嗎
Has gone running again
雙方陣營早已蓄勢待發
Can't you see now, illusions
你看不見此時此刻
Right into your mind
幻覺正衝擊你的大腦嗎

Deja vu
既視感
I've just been in this place before
我感覺前一刻剛從此處經過
Higher on the street
情緒在道路上沸騰
And I know it's my time to go
我知道現在是我的時刻
Calling you, and the search is a mystery
我呼喚你,我知道追尋的過程將充滿謎團
Standing on my feet
試著從亢奮中冷靜
It's so hard when I try to be me, woah
想要保持自我如此困難,嗚喔~

Deja vu
既視感
I've just been in this time before
我感覺前一刻剛經歷過這一切
Higher on the beat
心跳在體內沸騰
And I know it's a place to go
我知道此處正是我的主場
Calling you and the search is a mystery
我呼喚你,我知道追尋的過程將充滿謎團
Standing on my feet
試著從亢奮中冷靜
It's so hard when I try to be me, yeah
想要保持自我如此困難,耶~
#2

See the future into the present
看著未來轉變成當下
See my past leaves in the distance
看著過去被極速海放
Try to guess now what's going on
就在我還分不清狀況時
And the band begins to play
樂團早已開始奏起凱歌

#2 repeat

#1 repeat

#2 repeat

沒有留言:

張貼留言