2015年12月23日 星期三

[Ashes Remain] On My Own 中文歌詞

前言
  男人的堅持,有時候是一種浪漫,有時候是一種愚蠢的行為,往往會因不懂圓融而斷送掉許多大好機會。本歌就是在描述這樣的男人終於回心轉意,認知到自己的錯誤後向另一半坦白,道歉之餘還順便傾訴愛意。筆者認為是首很適合在情侶冷戰期間用來跟對方示好的歌曲。

如果對筆者的創作有興趣的話,別忘了幫右側的粉絲團按個讚,隨時接收最新消息喔! >>>


原版



There's gotta be another way out
我相信天無絕人之路
I've been stuck in a cage with my doubt
困在自己的猜忌中
I've tried forever getting out on my own.
試著單打獨鬥去解決一切
But every time I do this my way
但每當我照自己的方法去做
I get caught in the lies of the enemy
我總是落入謊言的圈套
I lay my troubles down
放下一切問題
I'm ready for you now.
現在我準備好迎接兩人生活

#1
Bring me out
領著我
Come and find me in the dark now
此刻就來黑暗裡解放我
Everyday by myself I'm breaking down
逞強的每一天都令我崩潰
I don't wanna fight alone anymore
我不願再孤苦伶仃下去
Bring me out
領著我
From the prison of my own pride
從自尊的監牢裡解放我
My God
我的老天爺
I need a hope I can't deny
我需要一個確切的希望
In the end I'm realizing I was never meant to fight on my own
到頭來我終於了解,我從不想孤身一人
#1

Every little thing that I've known is every thing I need to let go
我知道我必須拋棄微不足道的雜事
You're so much bigger than the world I have made
只因你比我的小世界更加重要
So I surrender my soul
放棄我的堅持
I'm reaching out for your hope
回應你的希望
I lay my weapons down
丟下所有武裝
I'm ready for you now.
現在我準備好迎接兩人生活

#1 repeat

I don't wanna be incomplete
我不想讓生命有所缺陷
I remember what you said to me
我想起你說過的
I don't have to fight alone
你說我不必孤軍奮戰

#1 repeat

沒有留言:

張貼留言